Białko z mięsa

Białko z mięsa

Powszechnie wiadomo, iż bardzo dobrym źródłem białka jest mięso oraz pokarmy mięsne. My jednak musimy zapytać o to czy faktycznie jest to prawda? Czy powinniśmy spożywać zwiększoną ilość mięsa, aby móc sobie zapewnić odpowiednią ilość białka? Wiemy bardzo dobrze, iż białko jest dla każdego z nas czymś niezbędnym, że bez białka nikt z nas nie może zdrowo funkcjonować, a jednak, co do tego, iż powinniśmy spożywać zwiększoną ilość pokarmów mięsnych, mamy wątpliwości. I jak najbardziej są to słuszne wątpliwości. Czytaj dalej

Aspekty wyboru

Aspekty wyboru

Mówiąc o białku serwatkowym, powinniśmy wskazać na trzy jego zasadnicze rodzaje. Mowa w tym miejscu o koncentracie białka serwatkowego, o jego izolacie oraz o hydrolizacie. Wybór na pewno nie jest prosty, aczkolwiek kryterium wyboru, którym powinniśmy w tym miejscu się kierować opiera się o to, co chcemy osiągnąć, co sobie zakładamy. Koncentrat białka serwatkowego to produkt najtańszy spośród wszystkich trzech form białka serwatkowego, aczkolwiek jednocześnie również najmniej skuteczny. Czytaj dalej

Suplementy na serce

Suplementy na serce

Serce jest de facto tym najważniejszym naszym organem ciała, aczkolwiek oczywiście nie oznacza to wcale, że powinniśmy w naszej codzienności dbać wyłącznie o prawidłowe funkcjonowanie naszego serca. Musimy w tym miejscu wskazać na konieczność dbałości o wszystkie funkcje naszego organizmu. Wracając jednakże do owego serca, właściwa dbałość o nie wyraża się w odpowiedniej diecie oraz w odpowiedniej aktywności ruchowej. Poza tym jednak możemy również w tym miejscu wskazać na taki element, jakim są suplementy diety wspomagające pracę naszego serca oraz pracę naszego układu krążenia, gdyż te dwa elementy są ze sobą nierozerwalne. Czytaj dalej

Białko w diecie wegetarian

Białko w diecie wegetarian

Białko jest jedynym składnikiem pokarmowym w diecie człowieka, które nie może być gromadzone na zapas. Można powiedzieć, że w takim układzie można mieć pewien problem, aby dostarczyć owo białko do organizmu we właściwych ilościach. Jednakże tak naprawdę owego problemu nie ma, ponieważ białko znajduje się w bardzo wielu składnikach naszego pożywienia, a tym samym jego dostarczenie do organizmu każdego dnia nie jest niczym, co miałoby przekraczać nasze możliwości. Podstawowym pokarmem, które jest doskonałym źródłem białka, jest mięso. Czytaj dalej

Ile białka serwatkowego przyjąć?

Ile białka serwatkowego przyjąć?

Dawkowanie odżywki sportowej jest jedną z kluczowych kwestii, o których powinniśmy bezwzględnie pamiętać. Mówiąc o właściwym dawkowaniu białka serwatkowego, możemy wskazać na ilość od 1, 5 do 2, 2 grama na każdy kilogram masy ciała. Mówimy oczywiście o dawce dziennej. Nie jest to oczywiście dawka, która powinna tutaj być w jakikolwiek sposób sztywna, ponieważ tak naprawdę wiele zależy od intensywności naszych ćwiczeń. Ważnym elementem jest moment w ciągu dnia, kiedy przyjmujemy białko serwatkowe. Czytaj dalej

Do czego służy odżywka białkowa?

Do czego służy odżywka białkowa?

Odżywki białkowe są produktem, który może nam posłużyć do tego, aby uzupełnić ilość białka w diecie. W przypadku osób, które z aktywnością fizyczną nie mają zbyt wiele wspólnego, stosowanie jakichkolwiek odżywek białkowych nie ma większego sensu i mija się z celem. W ten sposób, bowiem takie osoby nie tylko nie pomogą sobie w niczym, ale na pewno sobie zaszkodzą. Odżywki białkowe tylko i wyłącznie są przeznaczone dla osób intensywnie trenujących, w tym głównie dla tych, którzy pracują nad zwiększeniem poziomu swojej masy mięśniowej. Czytaj dalej

Uważać na stawy

Uważać na stawy

Nie jest żadną tajemnicą to, że ćwiczenia na siłowni mogą znacząco obciążać nasze stawy. Niewłaściwe obciążenia treningowe, niewłaściwie wykonywane ćwiczenia, nadmierne trenowanie ponad nasze siły może nie tylko prowadzić do wystąpienia bólów w stawach, ale również może stać się przyczyną znacznie poważniejszych kontuzji. Wracając jednakże do owych stawów w kontekście naszych ćwiczeń na siłowni. Musimy sobie uświadomić to, że ból w stawach, różnego rodzaju mikrourazy mogą się nie pojawić od razu, ale ujawniają się często dopiero po latach. Czytaj dalej

Bezpieczny suplement

Bezpieczny suplement

Bez dwóch zdań beta alanina jest bezpiecznym suplementem. Nie musi obawiać się, że coś złego się stanie, jeśli zaczniemy taki preparat stosować. Przeprowadzono szereg badań, które to potwierdziły. Można więc być zadowolonym z efektów, jakie uzyskamy. Zdecydowanie, każdemu się to spodoba. W końcu beta alanina wpłynie jedynie na poprawę naszej wytrzymałości i wyglądu ciała. Nie będzie miała negatywnych skutków dla naszego organizmu. Każdy sportowiec będzie z takiego faktu zadowolony. W końcu nikt umyślnie nie chce zaszkodzić swojemu zdrowiu. Czytaj dalej

Bardzo zróżnicowany asortyment

Bardzo zróżnicowany asortyment

Odżywki, które stosujemy, na co dzień, mogą być bardzo różne, mogą pochodzić od bardzo różnych producentów. My w tym miejscu w sposób szczególny chcemy wskazać na markę odżywek o nazwie Mutant Mass. Przede wszystkim musimy o tejże marce, o tych produktach powiedzieć, że są one bardzo mocno zróżnicowane, że znajdziemy tam szereg sportowych odżywek pozwalających na osiąganie bardzo różnych celów sportowych, a przecież każdy z nas ma swoje własne oczekiwania i swoje własne założenia przed rozpoczęciem procesu treningu. Czytaj dalej

Rodzaje białka serwatkowego

Rodzaje białka serwatkowego

Białko serwatkowe to jeden z bardziej cenionych na rynku suplementów diety dla sportowców. Jednakże nie możemy powiedzieć, że jest to tylko jeden rodzaj produktu, że białko serwatkowe ma tylko jedną postać. Białko serwatkowe występuje bowiem w trzech różnych postaciach. Mamy tutaj do czynienia z koncentratem białka serwatkowego, z jego hydrolizatem oraz z izolatem. Każda z tych form białka serwatkowego ma oczywiście pozytywny wpływ na osiąganie poszczególnych celów sportowych, aczkolwiek skuteczność działania co nieco się różni. Czytaj dalej